Vanliga frågor och svar
Ångerrätt
Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 7 dagar
från mottagandet av varan. För att du skall kunna nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oanvänd oskadat skick, i originalförpackning. Vid nyttjande av ångerrätten är det du som står för returkostnaden.
Kontakta alltid NåDinTå via e-post innan du returnerar ditt paket för information om hur du ska gå till väga. Efter att vi har mottagit och godkänt varan återbetalas varuvärdet. Varor som återsänds mot postförskott eller efterkrav utlöses ej.
När får jag min återbetalning?
Det kan ta upp till 10 arbetsdagar innan ditt paket anländer till vårt lager. När vi har packat upp ditt returpaket mejlar vi dig ett returkvitto om varan är godkänd för återbetalning, samtidigt genomförs återbetalningen till samma konto som användes vid köpet. Inom 10 arbetsdagar finns pengarna på kontot igen, normalt brukar det ta 3-5 arbetsdagar.
Jag har betalat med faktura (via klarna) och vill returnera en vara, hur gör jag?
Kontakta eller logga in på ditt konto hos Klarna, för att “Rapportera retur” på den faktura det gäller. Din faktura kommer då att pausas så att den inte förfaller under tiden som vi hanterar din retur. När returen är registrerad kommer du att få ett bekräftelsemejl ifrån oss, samt en uppdaterad faktura från Klarna så att du kan betala för de produkter som du har valt att behålla. Observera att samma regler för varan gäller som för ångerrätt.
Priser
Samtliga priser anges i svenska kronor inklusive moms. Gällande pris är det som anges när du gör din beställning
Frakt
Normalt skickas din beställning inom 3-15 arbetsdagar efter att betalning mottagits. Vi handahåller inte alla produkter på lager, drop shipping förekommer från vissa av våra leverantörer, därav kan produkterna komma att levereras i olika paket och leveranstiden kan variera. Fraktavgiften står alltid köparen för. Leverans sker endast inom Sverige. Vi arbetar alltid för att din beställning ska levereras till dig så snabbt som möjligt, men reserverar oss för de eventuella dröjsmål som ligger utanför vår kontroll. NåDinTå ansvarar för varorna tills dess att de levererats till dig
Skadade eller felaktiga produkter
Om varan skadas under transporten ska du genast anmäla detta när du hämtar ut försändelsen. Om du inte upptäcker skadan förrän du kommer hem, meddela NåDinTå via e-post omgående. Felaktig eller skadad vara ska reklameras inom 7 dagar.
Skicka inte tillbaka någonting utan att kontakta oss först, varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav löses ej ut av NåDinTå. Om en vara skadas eller kommer bort då du sänder den tillbaka till oss är du som ansvarig.
Coronavirus (COVID-19)
Under rådande oklara tider vill vi säkerställa er att vår högsta prioritet på NåDinTå är våra kunders, anställdas och partners säkerhet. Vi vill att ni skall kunna känna er säkra då ni handlar via oss. Med utspridningen av coronaviruset, COVID19, tar vi de nödvändiga steg för att följa de senaste riktlinjerna från World Health Organization (WHO) samt Svenska folkhälsomyndigheten (FHM).
Lager-Vår webbutik verkar precis som vanligt, med de högsta vidtagna säkerhetsåtgärderna på vårt lager. Vi säkerställer så att alla råd från de svenska myndigheterna uppfylls vi följer de rekommendationer som ges för både hygien och hälsa.
Leveranser-Vi jobbar tätt med våra distributörer och samarbetspartners för att säkerställa att vi, i dessa tuffa tider, kan ge våra kunder de absolut bästa möjliga leveransalternativen. Alla leveranser skickas och levereras precis som vanligt
Outlösta paket
Om du väljer att inte hämta ut din försändelse och den sänds i retur förbehåller vi oss rätten att debitera dig 400 kronor för att täcka frakt, returfrakt och administrativa kostnader. Denna kostnad skickas som en faktura till dig, som ska betalas inom 14 dagar.